Een blog over vanalles

Volle trein na seinstoring

In verband met een seinstoring bij Zevenaar werd er vanmiddag gependeld tussen Arnhem en Zevenaar, en reden treinen in een halfuursdienst tussen Zevenaar en Winterswijk.

Seinstoring

Allang blij dat de treinen dit keer wel konden rijden kwam ik om iets over 17:00 het station van Zevenaar oplopen. Het bericht bereikte mij dat de storing zojuist was opgelost en de treindienst weer volledig werd hervat.
Op Spoor 3 stonden twee lintjes klaar voor de richting Winterswijk, terwijl op Spoor 1 een groepje mensen stond te wachten op de trein naar Arnhem. Dat er een storing was geweest was goed te zien, de voorste lint zat al flink volgepakt, en ook in het tweede treinstel waren nog maar weinig zitplaatsen over. Ik kon gelukkig nog wel zitten, en in afwachting van wat komen ging nam ik plaats. De machinist meldde dat we rond 17:13u zouden vertrekken in de richting Winterswijk, maar dat er nog even gewacht moest worden op de trein uit de andere richting. Deze kwam niet lang daarna binnenrijden, maar vertrekken deden we nog niet. Ongeveer vijf minuten later kwam er een stoptrein uit de richting Arnhem binnen op spoor 2. Het bleek de trein naar Doetinchem te zijn die in Zevenaar werd opgeheven. Ook deze trein was goed volgepakt, en U raadt het al, deze mensen moesten allemaal in onze toch al volle trein overstappen. Dat werd inschikken, en na veel geduw en getrek paste het allemaal net. Het was onderhand al 17:20 toen het vertreksignaal klonk, dus met een vertraging van 7 minuten vertrokken we met een volle trein naar Didam en verder. Vlak voor Didam is het volgende filmpje gemaakt:

Het is goed om te zien dat Syntus denkt aan de mensen in de trein naar Doetinchem, door hen over te laten stappen op de trein die er al stond. Helaas zit de trein dan wel stampvol, en dat is iets waar ik minder tevreden over ben. Het is goed de vertragingen te beperken, maar zo’n volle trein is, buiten het oncomfortabel zijn om, natuurlijk onverantwoord. Uiteraard proberen jullie het beste te regelen na de zoveelste ProRail #fail, maar het moet wel veilig blijven. Vaak gaat het goed, maar het hoeft maar één keer mis te gaan en dan zijn de gevolgen niet te overzien. En jullie willen toch niet weer een boete riskeren?

« »